Super-potraviny

8. března 2017 v 13:18 | Peťula ** |  →Others
Superfoods ( superpotraviny ), mezi tyto vyjímečné potraviny s vysokým obsahem vitaminů, minerálů, enzymů a dalších pro tělo potřebných látek můžeme zahrnout: ovocné a zeleninové šťávy, jedlé oleje, koření, jedlé houby, přírodní sladidla, ořechy a semínka, zelené potraviny, obiloviny, sušené plody, včelí produkty a extratky v pobobě prášku nebo kapslí. Mezi nejprodávanější superpotraviny patří, Chia semínka, Goji kustovnice čínská, kokosový olej, kešu ořechy.



Výsledek obrázku pro superfood

Doslova se s nimi roztrhl pytel a jsou na každém rohu! Co jsou zač? Někdy znovuobjevené vysoce výživné potraviny, jindy dlouhodobě známe a velmi přínosné dobroty. Současný trend zdravého životního stylu je založen na příjmu hodnotných potravin, které dají tělu vše, co potřebuje. Ideální volbou pro splnění těchto nároků je vsadit si na superpotraviny.

Obsahují velké množství důležitých živin, antioxidantů, příznivě ovlivňují imunitní systém, působí preventivě proti různým nemocem, jsou bohaté na vitamíny a minerály.



Mezi klasické a nejznámější Super potraviny ale patří:


Superpotraviny - další seznam rozdělený do skupin


Zelený ječmen

Na pultech lékáren nebo v regálech drogerií, v oddělení se zdravou výživou jste jej už určitě zahlédli. Zelený nebo mladý ječmen - tak se obvykle nazývá jemný zelený prášek, který v poslední době velmi získává na popularitě. Mladé zelené lístky ječmenu překypují úžasnou kombinací velmi důležitých živin. Složení ukazuje na přítomnost 20 aminokyselin, z nichž 8 si lidské tělo neumí vyprodukovat samo. Na rozdíl od zrn ječmene, se kterými se pak dále pracuje, je zelený ječmen přirozeně bezlepkový. Mimo jiné obsahuje mladý ječmen velké množství vitamínů, minerálů a stopových prvků.
Výsledek obrázku pro zelený ječmen

Chlorella

Jde o druh jednobuněčné řasy, která se dokáže velmi rychle množit v čerstvé vodě. Přestože byla chlorella objevena kolem roku 1890, popularitě se začíná těšit především až v poslední době, kdy se lidé začali více zajímat o zdravý životní styl. Přitažlivá je obsahem široké škály minerálů, vitamínů, aminokyselin, chlorofylu a antioxidantů. Unikátní složkou chlorelly je však tzv. chlorellový růstový faktor (CGF). Již dlouhá léta se vědci zabývají právě výzkumem tohoto faktoru a ukazuje se, že podporuje regeneraci tkání, především dělení a růst buněk. Posiluje schopnost organismu likvidovat cizorodé bakterie a má pozitivní vliv na celkovou obranyschopnost lidského těla.
Související obrázek

Kustovnice čínská neboli Goji

Jeden z klenotů čínské medicíny - i tak je nazývána Kustovnice čínská, známá taktéž pod názvem Goji. Rostlina z čeledi lilkovitých je v Číně považována za nepostradatelný potravinový doplněk. Konzumují se sušené plody červené barvy, které by měly pomoci s posílením imunitního systému a mozkové činnosti, chrání před onemocněním srdce a rakovinou, a také zlepšují průměrnou délku života. Obsahuje celou řadu zdraví prospěšných látek, ale protože nebylo přesně stanoveno doporučené množství pro konzumaci, je lépe užívat ji přiměřeně.
Výsledek obrázku pro goji

Chia

Ch-ch-ch-chia! Šalvěj hispánská - tento název vám možná nic neřekne. Ale Chia semena, ty už jste určitě ve zdravé výživě nebo obchodě s farmářskými potravinami potkali. Nenápadná malá černá semínka podobná máku obsahují nejvíc esenciálních mastných kyselin ze všech známých rostlin. Navíc, obsahují asi 5x víc vápníku než mléko, najdete v nich zhruba dvojnásobek draslíku než v banánech a asi třikrát víc železa než ve špenátu
Výsledek obrázku pro chia

Quinoa


Tato maličkatá semínka, která k nám přicestovala až z Latinské Ameriky, stále více získávají na popularitě. Ne nadarmo se jí říká vzácný poklad Inků. Quinoa je nutričně velmi bohatá. S mírnou, ořechovou chutí a texturou podobnou rýži nebo kuskusu, Quinoa, je jednou z mála zrna potravin, která poskytuje všech devět esenciálních aminokyselin, které naše tělo nemůže vyrábět samo. Je velmi bohatá na bílkoviny a neobsahuje lepek.
Výsledek obrázku pro Quinoa


Já jím chia semínka, dávám si je snad do všeho jídla :) ale i jen tak na lžičku a zapiju vodou
Goji si sem tam dám do smoothie, ovocných štáv
Jinak jím různá semínka - lněné, sezamové atd...



Co vy a super-potraviny?
Co si o nich myslíte?
Jíte nějakou super-potravinu?


Něco víc si přečtěte ZDE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama